Zdalne nauczanie dzięki usłudze Office 365 dla Edukacji

 

Nasza szkoła posiada bezpłatne i sprawdzone rozwiązanie do zdalnego nauczania, które umożliwia m.in. zorganizowanie zdalnej pracy klasy i szkoły – jest to usługa Office 365 dla Edukacji. Jest ona zintegrowana z dziennikiem UONET+ i umożliwia skorzystanie z danych na temat szkoły i jej uczniów, przechowywanych w dzienniku UONET+.

Każdy nauczyciel i uczeń korzystający z eDziennika UONET+ ma możliwość korzystania z pakietu OFFICE 365 Online za darmo!

Aby skorzystać z pakietu OFFICE 365 należy

Wejść na stronę: https://www.office.com/ i postępować wg poniższej  instrukcji:

(instrukcję w wersji PDF, zawierającą min. zrzuty okien logowania)

  1. Wybierz opcję zaloguj się
  2. Wprowadzić swoją nazwę użytkownika w systemie Opolska eSzkoła   login@eszkola.opolskie.pl (np. annkowa15@eszkola.opolskie.pl ) i kliknąć „Dalej”
  3. Po chwili pojawi się znany ekran logowania do Opolskiej eSzkoły, gdzie wybieramy opcję „Zaloguj się”
  4. Ponownie wpisujemy swoją nazwę użytkownika, a także podajemy hasło:
  5. Proces logowania został zakończony. Można korzystać z Offica 365 w wersji online.

 Uczniowie nie mający ukończonego 13 roku życia, nie mają możliwości wysyłania/odbierania wiadomości email z systemów zewnętrznych. To znaczy, że nie będą mogli wysyłać ani odbierać korespondencji do/od użytkowników spoza Opolskiej eSzkoły, co dodatkowo wpływa na bezpieczeństwo korzystania z poczty elektronicznej. Wyjątkiem są wiadomości z zaufanych platform edukacyjnych tj. m.in. epodreczniki.pl.

Uczniowie i nauczyciele nie muszą znać i pamiętać adresów uczniów i innych pracowników szkoły, podczas wysyłania wiadomości mają dostęp do wszystkich adresów używanych w Opolskiej eSzkole, tak jak w poczcie UONET+ (eDziennik).

Zachęcamy wszystkich do zalogowania się i korzystania z usług pakietu OFFICE 365, dla uczniów klas IV – VIII będzie to niezbędne narzędzie do pracy zdalnej na lekcjach informatyki.

Zalety korzystania z usługi Office